Zandhappen op het strand, uit eten en naar het Natuurmuseum

Beautydagboek personal update 9

Hallootjes! De afgelopen weken ben ik behoorlijk in de vakantiemodus beland. Vergeef het me dat ik daarom even niet zoveel artikelen heb geplaatst. De kids ging niet naar school en tsjaa…dan weet je dat je als moeder extra entertainment in moet schakelen om ze te vermaken. Ik had dus eigenlijk niet zoveel tijd om te bloggen, maar ik was ook gewoon bekaf van al dat vermaak in combinatie met mijn chronische ziekte. Wel heb ik leuke dingen gedaan en ik ga je lekker bijpraten!

Makkum strand

De afgelopen weken hebben de kinderen zo’n 5 weken vakantie gehad. Deze week is dus de laatste vrije week voor ze. Ik moet zeggen dat zij er zelf ook wel weer aan toe zijn om weer in de routine te komen. Gewoon lekker naar school en de peuterspeelzaal!

Eind juli had Martijn ook vrij en begon ‘mijn’ vakantie ook een beetje. Kon ik ook eens mijzelf afzonderen zonder de kids, haha. We zijn op vakantie geweest naar Drenthe, waar we een weekje hebben vertoefd. Helaas was het weer ontzettend slecht en hebben we veel gebruik gemaakt van het zwembad en hebben we de kinderen binnen vermaakt met hoepelen, tekenen en Disney-films kijken. Gelukkig was er één dag zon en zijn we naar een gezellige markt en speeltuin geweest wat de kinderen ontzettend leuk vonden.

Het zwembad in Emmen is trouwens een enorme aanrader, zo’n chill zwembad! Je hebt er een fatsoenlijk peuterbad, kunt er lekker zitten en je hebt een groot subtropisch bad. Ook zijn er nog twee bubbelbaden die heerlijk warm zijn. En ze hebben zo’n 50m bad en kleuterbad waar je ook nog eens lekker kunt vermaken. Ik vond het zelf ook een enorme ontspanning. Heerlijk en voor herhaling vatbaar!

Beautydagboek personal update 3

Nadat we een weekje weg zijn geweest, had Martijn nog twee weken vrij en dat was erg fijn om lekker met ons gezinnetje samen te kunnen zijn. De dagen werden wat warmer en zonniger – maar helaas geen echt bikiniweer – dus we reden naar het pittoreske Makkum toe om daar uit te waaien aan het strand. En wauw…mag ik even heel enthousiast worden van het strand daar? Naast dat strand heel erg fijn is, hebben ze ook gedacht aan kinderen. Dit grote piratenkasteel/-boot is toch geweldig voor ze?

Beautydagboek personal update 1

Het fijne aan het strand in Makkum is dat er een soort pad aan het begin van het zand is (laten we het op een soort boulevard houden) en kun je zo over het strand en water uitkijken. Zodra je dan het strand oploopt, hoef je niet ellenlang te lopen, maar ben je er vlotjes. Er wordt veel gesurft en je ziet dan ook regelmatig mensen het water in- en uitlopen met van die rubberen pakken aan ;).

Beautydagboek personal update 2

Helaas was het echt te koud voor shorts en slippers!Beautydagboek personal update 4

In Makkum liepen we ook nog door een klein straatje heen, op zoek naar een eetcafé om ergens te lunchen. Totdat ik dit leuke winkeltje tegenkwam waar ze allemaal lettermokken verkochten. Ik had zoiets ook al eens voorbij zien komen op Instagram en ik moest natuurlijk eventjes naar binnen om ze te bekijken. Niet veel later verliet ik de winkel met twee mokjes; eentje voor mij en eentje voor mijn dochter Jade. Ze wil altijd graag op zondagochtend thee in bed drinken en dit leek me een heel gezellig cadeau voor ons tweetjes als moeder en dochter. Liefde!Beautydagboek personal update 5

Ook kon ik het niet laten om iets aan te schaffen in de vakantie. Ik kocht het welbekende t-shirt van Levis’s en ik ben er enorm blij mee! Ik had nog een shirt nodig en deze is perfect.

Natuurmuseum reuzendraak Mi Ling

Natuurlijk deden we ook even educatief en belandden we in het Natuurmuseum in Leeuwarden. Ik was er als kind voor het laatst geweest en toen ik musea opzocht die leuk waren voor kinderen, kwam ik op hun site terecht. Ze bleken enorme leuke exposities te hebben en een soort drakenvoorstelling, dat we besloten om hier heen te gaan. En wat was het leuk! De kids waren niet weg te slaan bij de exposities over de natuur (er was een groot skelet van een potvis, maar ook over het menselijk lichaam), je kon onder water lopen zodat het leek alsof je in een sloot zat en er was een interactieve drakenvoorstelling waarbij mijn dochter op zoek ging naar de drakeneieren. Ze willen graag nog een keertje heen, dus volgens mij zegt dat genoeg!

Beautydagboek personal update 6

En ja, bovenstaande foto was mijn outfit van die dag. Lekker regenachtig setje, haha. Beautydagboek personal update 7Heerlijk vond ik het dat Martijn en ik ook een weekendje vrij waren en even zonder kids wat gingen doen. We zijn wezen winkelen in Groningen en zijn daarna uit eten geweest bij het Newscafé. Nu neem ik haast nooit chocolademelk omdat ik een zuivelvrij dieet heb vanwege de endometriose, maar ik had er zo’n zin in dat ik me heb laten gaan! Daarna gingen we over naar het hoofdgerecht en hebben we beide ons buikje ronder dan rond gegeten. Mag wel voor een keertje toch?

Beautydagboek personal update 9Het blotenvoetenpad.

Beautydagboek personal update 8

Bij ons in de wijk hebben we een blotenvoetenpad – wat wij altijd het ‘strandje’ noemen – en dat bewandelde ik met de kinderen. Het is een soort pad met allemaal kleine zandeilandjes die begroeid zijn met riet en duinplantjes. Tussen die eilandjes zit water, dus de uitdaging is dan om via stenen en boomstammen die in het water liggen, het volgende eilandje te bereiken. Een uitputtend reisje hoor, zeker als je bedenkt dat ik Winne van 3 jaar oud aan mijn broekspijp heb hangen zodat hij niet in het water valt! Een uitdaging en een hoop zweetdruppels verder hebben we het einde gehaald en konden we weer relaxt naar huis lopen. Wel ontzettend leuk en vooral omdat het mijn kinderen hele blije gezichtjes geeft :).

Verder deed ik nog wel veel meer, maar om alles hier te plaatsen zou natuurlijk wel een beetje veel zijn! Nog een weekje en dan begint voor mij het ritme weer. Ook wel lekker! Ik ga deze week weer lekker met bloggen bezig en heb inmiddels ook al weer een bunch aan filmpjes opgenomen, dus die komen er ook weer aan! Ik heb er zin in en ga weer van start nu het school-/werkleven weer begint. Ik ga dus weer regelmatiger posten en hopelijk lukt dat weer voor 5 keer in de week!

Mocht je op de hoogte willen blijven van mijn avonturen, nieuwe blogposts en persoonlijke dingetjes? Dan kun je me volgen op Facebook, Instagram en Bloglovin. Op Snapchat kun je me vinden onder de naam Beautydagboek. Ik vind het super om nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te maken!

Wanneer moet jij weer naar school of aan het werk? Hoe was je vakantie?

handwritten-liefs-liset

9 Reacties

1. 23 augustus 2016 / 06:27

Leuke uitjes hadden jullie gedaan met de kids 😉
    Jammer dat de 6 weken holiday al weer voorbij zijn nu de hittegolf eraan komt.

Xoxo

2. 23 augustus 2016 / 08:43

Over een weekje zit ik helaas ook weer op school 🙁 Leuke post en superleuke foto’s om te zien!

3. 23 augustus 2016 / 09:34

Wat heerlijk om te zien en lezen dat je zo een fijne vakantie hebt gehad met je familie. Jammer dat het weer niet altijd even mooi was, maar gelukkig hebben jullie je alsnog prima vermaakt. En Makkum is echt een fijn strandje, ben er al veel te lang niet geweest, misschien aankomend weekend als het mooi weer is!

4. 23 augustus 2016 / 10:20

Wat leuk om te zien allemaal Liset! Zo te zien hebben jullie het ontzettend leuk gehad 🙂 Helaas is dit echt een prut zomer geweest..

5. 23 augustus 2016 / 11:19

Genieten, zo’n chocomelk! Ondanks dat je het eigenlijk niet mag, is het voor een keertje dan vast extra lekker. Dat zwembad in Emmen klinkt hartstikke leuk. Ik woon er niet bepaald in de buurt dus denk niet dat ik er zal komen. Jammer..

6. 23 augustus 2016 / 11:58

Het strand van Makkum ziet er leuk uit! Jammer dat het in de vakantie niet heel mooi weer was, maar jullie hebben je wel weten te vermaken zie ik wel! Xx

7. 23 augustus 2016 / 16:02

Wat hebben jullie leuke dingen ondernomen! Heel leuk om te zien 🙂

8. 23 augustus 2016 / 16:43

Wat een leuke uitjes allemaal! Veel gezelligheid! Het weer heeft niet altijd mee gezeten maar dat mag de pret niet drukken 🙂 ik ben vandaag verrast met het nieuws dat ik toch nog 2 weken vakantie heb :O

9. 23 augustus 2016 / 17:23

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, alleen jammer van het weer idd af en toe